21 Nisan 2013

Çelik Erişçi: 'Oyunun sonunda aletimi gösteriyorum'

Kadın kılığına girerek dikkatleri üzerine çeken popçu Çelik sahneye koyacağı oyunu Şizoid hakkında açıklamalar yaptı..


Milliyet’ten Defne Samyeli’ne konulan Çelik neden kadın kılığına girdiğini, ve Şizoid oyununda ne gibi sürprizlerin bizleri beklediğini anlattı.

Kadın kılığıan girmekten mutlu olduğunu belirten Çelik Şizoid oyunu hakkında da bilgiler verdi. Oyunun sonunda cinsel organını göstereceğini belirten ünlü şarkıcı yine dikkatleri üzerine çekecek..

İşte o röportajın bir kısmı;
“Şizoid” oyununda kadın kılığına giriyorsun, neden kadın kıyafeti giymek ihtiyacı duydun?

En “öteki” olan kadın çünkü. Kötüsünüz, eksiksiniz, küçüksünüz, bize erkek çocuk bile veremiyorsunuz, dövülmeye layıksınız ve kötü araba kullanıyorsunuz, sizi hep itme var,     bak hep! En öteki kadın abi.

 Kadın gibi giyinince derdimizi daha iyi anladın mı?

Evet, tabii ki. Kadın olunca         bir adam bana internet üzerinden         “A... k....mun karısı!” yazdı. Ya kardeş ben Çelik’im, kadın olmadım. Bu adam benim kadın halimi bulsa, ağzımı burnumu kırar, yerlerde sürükler. Bunların tipolojisi bu.

 Kadın kılığına girince ne hissettin?

Hoşuma gitti! Sahneye çıkmadan önce Barbaros (Şansal) dedi ki “Yüzün çok asık, erkek gibi duruyorsun”. Öyle deyince sinirim bozuldu, gülmeye başladım.
Gülünce aynaya bir baktım, hoş duruyorum hakikaten.

Şizoid”i yazmadan kendinle de hesaplaştın mı?

“Şizoid”, önce kendimle hesaplaşma. Benim için bir milat. Kendimle barışmam gerektiğini düşündüm.

 Niye?

Geçmişimde yaptığım şeyleri bir daha yapmak istemiyorum; üzmek istemiyorum, kırmak, dökmek istemiyorum.

 Kimleri üzüp kırdığını düşündün kendinle hesaplaştığında?

Birincisi kadın-erkek ilişkisi. İlişkilerimde son derece egoist olduğumu gördüm. Çok kalp kırmışımdır diye düşünüyorum.
Ben kalbi zor kırılan birisiyim ama kırıldığında da çok acı çektim. O acımı, başkalarına çektirdiklerimle karşılaştırdığım zaman benimki çok zayıf kaldı; ödeyemedim.

“Oyunun sonunda cinsel organımı gösteriyorum”

 Şizoid bir kişilik bozukluğu tanımı. Çevreden ve duygulardan kopuk, uzak olma,  diğer insanları tolere etmekte zorlanma hali. Ne anlatıyorsun bu oyun ve kadın     afişli stratejinle?

İşin özü bu, biz bir iş için bu afişi ve fotoğrafı yaptık. Ben “dinlenilmek” istiyorum. Şizoid, dinlemez ve birden çok karakterlidir. Biz herkesi dinleyelim, akil adamları da dinleyelim, Başbakan’ı da, muhalefeti de dinleyelim, cinsel tercihleri farklı olan insanları da, Kürt’ü de, Çerkez’i de, herkesi dinleyelim, sonra doğru bir karar verelim. Biz dinlemeye bile tahammül edemiyoruz, bırak karar vermeyi... Maç seyrederken bile öbür seyirciye tahammül edemiyoruz. Ölelim mi, öldürelim mi, yakalım mı öbürlerini? Dinlemiyoruz ve
bunun sıkıntısının nihai olarak         savaşlarla ortaya çıktığını düşünüyorum. Böyle safha safha ortaya çıkar, başkasına tahammül etmeme kültürü.

‘Şizoid’de kendi tecrübelerinden yola çıkıp toplumu anlatıyorsun. Örnek versene, kişisel neler var?

Şova çıkıyorum ve diyorum ki “Size çok önemli şeyler anlatacağım. Ve burada size anlatacağım şeylerden bir tanesi aletim.” Çok uzun bir zaman aletim üzerinden bilgi vermeye başlıyorum.

 Nasıl yani? Aletim dediğin cinsel organın mı?

Aynen öyle! Anlatıyorum yani budur şudur, onlar da gayet güzel bir şekilde dinliyor, en sonunda da gösteriyorum, diyorum ki “Konu budur, bundan ibarettir”

 Bir kez daha... Nasıl yani? Gösteriyorum dediğin ne?

Aleti gösteriyoruz. Oyunun sonunda aletimizi gösteriyoruz, hakikaten de görüyorlar yani.

 Ciddi misin?

Ciddiyim yani.

 Herhalde soyunmuyorsun?

Onu da gelip göreceksiniz. Yapanlar ve yıkanlar var. Biz yapanlarız... Ben şarkı yapıyorum, üniversitede ders veriyorum, kitap yazıyorum. Yıkanlar yapanların ne dediğine asla bakmaz. Senin dünya görüşüne hiç gerek yoktur. “Yıkanlar”, “yapanlar”ı çok ciddi bir şekilde eleştirirler ama cenazelerinde alkışlarlar. Ben diyorum ki bir kişiye kulak vermek zor mu? Böyle   
bir insanlık gösteremez miyiz biz?

RÖPORTAJIN TAMAMINI OKUMAK İÇİN TIKLAYIN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder