3 Nisan 2013

İşyerinde başarının formülü belli oldu!..

Çalışanlarının işyerinde sosyal medya ağlarına girmesine izin vermeyen patronlar bu kararlarını gözden geçirmeli.


Fortune 500 listesinde yer alan şirketleri kapsayan bir araştırma, beş sosyal medya ağı kullanan çalışanların satış yapma ve müşteri hizmetleri kontrolünde çok daha başarılı olduğunu gösterdi.

Kullandığınız sosyal ağ sayısı ne kadar fazlaysa, işyerindeki başarınız da o kadar artabilir. Fortune 500 listesindeki şirketler üzerinde araştırmalar yapan Evolv’un hazırladığı rapor, sosyal medyaya bağlı çalışanların daha üretken olduğunu ortaya çıkardı.

Kullanılan sosyal ağ sayısıyla üretkenlik arasında doğrudan bağlantı bulunduğunu belirten araştırma, mesai saatlerinde çalınların genelde dört sosyal medya ağına girdiklerini belirtti. Facebook, Twitter, Pinterest veya LinkedIn gibi sayfaları düzenli olarak kullanan çalışanların, satışlarda daha başarılı olduğu ve müşteri hizmetlerinde daha hızlı hızlı ve iyi tepki verdikleri anlaşıldı.

Sosyal ağ kullanan çalışanların üretkenliği, kullanmayanlara kıyasla daha fazla iken, çalışma süreleri de belirgin bir şekilde yüksek çıktı.

Mashable sitesinin haberine göre, sosyal ağlara bağlı yaşayan çalışanlar ortalama 94 gün çalışırken, sosyal ağlardan uzak kalanlar 83 günlük görev süresi ortaya koydu.

PERFORMANS SOSYAL AĞLARLA ARTIYOR
İstatistikler, beş sosyal ağ kullanan kişilerin, dört sosyal ağ kullananlara kıyasla az da olsa daha başarılı olduğunu gösterdi.

Beş sosyal ağ kullananlar, şatışları yönetme ve müşteri hizmetlerinde sırasıyla yüzde 1,5 ve yüzde 2.8 oranında daha başarılı oldu. Ortalama görev süreleri ise 92 gün olarak belirdi.

Evolv, sosyal medya ağlarının iş performansı üzerindeki etkisini ‘bilgisayar okur-yazarlığı’na bağladı. Bir diğer faktör ise çalışanların daha sosyal hale gelmesiyle müşteri ve iş ilişkilerinde kendilerini geliştirmesi olarak ifade edildi.

Rapor, sosyal medyanın sadece zaman öldürmek değil, çalışanlar için performans artırıcı bir etkisi olduğunu gözler önüne sermiş oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder